Barcelona uzyskuje zgodę na otwarcie zmodernizowanego Spotify Camp Nou dla 27 000 kibiców

Miasto Barcelona zatwierdziło stopniowe otwieranie zmodernizowanego stadionu “Spotify Camp Nou”, co oznacza, że klub będzie mógł przyjąć 27 000 widzów na swoje pierwsze domowe spotkanie w La Lidze, które odbędzie się około 14 września. Po długotrwałych pracach remontowych, drużyna z Katalonii w końcu otrzymała zielone światło do rozpoczęcia sezonu w nowym obiekcie.

Postęp prac budowlanych i nowe fazy otwarcia

Jak informuje „Mundo Deportivo”, klub poprosił o możliwość rozegrania pierwszych trzech meczów jako gość ze względu na przedłużające się prace remontowe. Teraz jednak, dzięki uzyskaniu zmiany w licencji budowlanej, możliwe jest otwarcie stadionu z ograniczoną pojemnością. W pierwszej fazie budowy stadionu przewidziano trzy podfazy, które obejmują stopniowe zwiększanie liczby miejsc dla kibiców.

Pierwsza faza (1a) dotyczy południowej bramy oraz trybuny mogącej pomieścić 27 000 widzów. Faza 1b rozszerza pojemność do 45 000 miejsc poprzez dodanie bocznej trybuny, a faza 1c zakończy projekt, osiągając pierwotny cel – 60 000 miejsc. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie budowy trzeciej trybuny, co pozwoli na ostateczne zwiększenie pojemności do prawie 105 000 widzów.

Oczekiwania i dalsze kroki

Zgodnie z zapowiedziami władz miasta, w najbliższych miesiącach będą wydawane częściowe pozwolenia na użytkowanie stadionu. Jordi Valls, pełniący obowiązki burmistrza Barcelony, potwierdził, że obecnie skupiają się oni na fazie otwarcia dla 27 000 osób jako jedynej realnej opcji na rozpoczęcie sezonu w La Lidze. Aby uzyskać pozwolenie na częściowe użytkowanie obiektu, konieczne jest przeprowadzenie inspekcji bezpieczeństwa oraz uzyskanie certyfikatów dotyczących kontroli ekologicznej i zakończenia budowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.